A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem elvégzése után a Miskolci Egyetemen kezdte el pályáját, mely során kutatóként, oktatóként több évet töltött Németországban, Münster, Darmstadt, Aschaffenburg, Freiberg egyetemein. Fő kutatási területein az innovációmarketing, a business (üzleti) marketing, illetve a társadalmi, ezen belül elsősorban a települések, térségek marketingje terén vezetett, közreműködött nemzetközi és országos kutatási programokban. Az Innovációmenedzsment Kooperációs Kutatóközpont létrehozója, 2004-2008 között négy éven át alelnöke, kutatási programvezetője volt. Több, mint 250 tudományos közleménye, nyolcszázat meghaladó magyar és nemzetközi hivatkozása van. Hat folyóirat szerkesztőbizottsági tagja. Eddig 11 végzett doktorandusz mentora. Számos egyetemen (BMGE, ELTE, Soproni Egyetem) tartott kurzust, s a tízes évek végén két évet a Neumann János Egyetemen is oktatott – marketingmenedzsment, marketingstratégia, PR, településmarketing tárgyakat.

A Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karán 1994. évi alapítása óta vezeti a marketing, majd a turizmus oktatásával, kutatásával kibővült tanszéket, jelenleg intézetet, széleskörű hazai és nemzetközi partnerség mellett. Dolgozott az Egyetem rektorhelyetteseként, PRigazgatójaként, több ciklusban dékán-helyettesként, öt évig a felnőttképzési központ vezetőjeként.

A Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Albizottságának, a Marketing Oktatók-kutatók Egyesületének (EMOK) elnökeként, Magyar Akkreditációs Bizottság tudományági bizottsága tagjaként is dolgozott, dolgozik.

Ötletgazdája, s szervezője a magyar felsőoktatás egyik legnépszerűbb, városmarketing témájú versenyének, valamint a Magyar Marketing Szövetséggel, elnökségi tagként a „Városmarketing Gyémánt Díj” mozgalomnak.

A gyakorlati szférában saját tanácsadói vállalkozást vezet, számos cég felügyelő bizottsági tagjaként, s több, mint száz – kormányzati, önkormányzati, vállalkozási és nonprofit intézményi – kutatási megbízás, szakmai projekt vezetőjeként is aktív.

Az MNB Tudásközpontjához 2021-ben történt alapításakor csatlakozott, a Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Központban oktató- és kutatómunkát végezve.

Publikációk: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10002254.


egyetemi tanár

E-mail: piskoti.istvan@nje.hu