2023-05-19 09:37

Az elmúlt évtized egyik legjelentősebb egyetemi kutatásfejlesztési projektje zárult le, a mai napon a Neumann János Egyetem GAMF Karán. A GINOP-os projekt célja egy globális jelentőségű járműipari kutatás-fejlesztési központ létrehozása volt.

Lezárult egy 2017-ben induló GINOP-os projekt a Neumann János Egyetemen, amelyben konzorciumi tag volt még a Bay Zoltán Közhasznú Nonprofit Kft., illetve az AVL Hungary Kft. A mai záró rendezvényen dr. Biró Gyöngyvér, a Bay Zoltán Nonprofit Kft., szakmai projektvezetője, köszöntőjében elmondta a teljes költségvetés az 5 milliárd forintot is meghaladja. A projektben a 11 alprojekt keretében szerteágazó tevékenységet végeztek a résztvevők. A három konzorciumi tagnál 3,5 milliárd forintos k+f infrastruktúra fejlesztés és épület infrastruktúra fejlesztés valósult meg. A projekt eredményei közül a belsőégésű motor belső súrlódásának mérését lehetővé tévő új technológiát, a környezetbarát üzemanyag cellarendszerek fejlesztését és tesztelését, a járműfejlesztés hatékonyabb módszertanának kidolgozását és a hibridhajtás láncok energiafelhasználásának optimalizálását lehet kiemelni — mondta Molnár Péter, az AVL Hungary Kft. ügyvezető igazgató-helyettese. A záró projektrendezvényen elhangzott, hogy ez az elmúlt évtized egyik legjelentősebb egyetemi kutatásfejlesztési projektje, mind az együttműködés jellege, mind a kutatásfejlesztési program összetettsége és finanszírozás tekintetében is. -Az első és legfontosabb szempont az volt, hogy jól illeszkedjen ez a program a mi intézményfejlesztési programunkba, illetve intézményfejlesztési tervünkbe. A szakmai eredmények az egyetem részéről elsősorban azt a célt szolgálják, hogy az itt kiadott diplomák értékét tudjuk tovább növelni. a munkaerő-piaci megfelelés szempontjaira figyelemmel — mondta Dr. habil Fülöp Tamás, a Neumann János Egyetem rektora. A projekt egyik elsődleges célja az volt, hogy új tudományos eredményeket, piacképes termékeket, szolgáltatásokat és technológiákat hozzanak létre. A fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben csökkenhet a járművek károsanyag-kibocsátása. A projekt eredményeként önálló technológiaként, üzemanyagcella és elektrolíziscella fejlesztési tudásbázis valamint fejlesztési központ épült ki Kecskeméten.

Forrás: www.hiros.hu