
Hidrogén–benzin keverékek égési jellemzőinek vizsgálata
A hidrogénnel dúsított belső égésű motorok fejlesztése fontos lépést jelenthet a hidrogénalapú közlekedés átmeneti megvalósításában, mivel a meglévő motorarchitektúrák átalakításával lehetőség nyílik a hidrogén fokozatos integrálására az üzemanyag-ellátásba. Bár a hidrogén-üzemű motorok technológiája nem új, a hidrogéngazdaság dinamikus fejlődése ismét előtérbe helyezte azok alkalmazását.
A kutatás célja a hidrogén–benzin kettős üzemű égés jellemzőinek kísérleti vizsgálata és modellezése, különös tekintettel a hidrogén arányának égésfolyamatra gyakorolt hatására. A vizsgálatokhoz korszerű, többpontos nyomásméréssel és gyorsadat-gyűjtéssel felszerelt motorteszt-pad szolgál alapul. A mérési adatokra építve validáljuk és optimalizáljuk a hőfelszabadulást. A modell-alapú és fizikai mérésekkel igazolt megközelítés lehetőséget nyújt a kettős üzemű rendszerek égésfolyamatainak előrejelzésére és optimalizálására, hozzájárulva a hidrogén belső égésű motorok fejlesztéséhez és a közlekedés zöldítéséhez.